Jaký jsi měl důvod přihlásit se na tak
obtížný závod jako je CRAFT 1000 miles a ještě k tomu na koloběžce?
Důvodů přihlásit se k
závodu Craft 1000 miles bylo určitě víc, nejvážnější byl asi zjistit jak jsem
na tom se svoji vůlí, jestli budu schopen překonat krize a pokračovat dál, potom
byla výzva zdolat trať těžkou pro bajkery na koloběžce, loni to zkusil kolega z
Plzně a skončil v polovině, další lákadlo je příroda - letos vyšlo perfektně
počasí, ale čas kochat přírodou opravdu nebyl - člověk míří pořád vpřed jako
honící pes ...
Jak dlouho jsi se na tyto závody připravoval a byla ta příprava jiná než
na jiné závody?
Pokud jde o přípravu -
rozhodnutí padlo před rokem, začal jsem trošku běhat, na koloběžce jsem se
začal ještě víc specializovat na závody v terénu - XC s cyklisty , bajkové
maratony vše na koloběžce a v zimě lyže - byl jsem ve Švédsku s reprezentací
jako masér tak bylo trochu času i na trénování. V zimě jsem také využíval
sněhoběžky - což je obdoba koloběžky na sníh.
Vyzkoušel jsi určitě spoustu značek obuvi. Proč jsi si vybral na tento
závod zrovna boty INOV-8 Roclite 295 a Roclite 309. V čem ti vyhovují?
Vybavení - to byl velký
otazník, který jsem vyřešil díky prodejně Šmausových na Bedřichově. Bylo hodně
specifik proč Inov-8, proč Roclite a proč 295 a 309 .
Proč Inov-8y - v práci jako masér vidím mnoho nohou a různě poznamenaných naší "péčí" - moje nohy jako mnoho jiných mají propadlou příčnou klenbu - je potřeba, aby noha začala zase pracovat tak jak k tomu byla zkonstruována a tím zlepšila odraz, získala zase jistotu v terénu - což zajišťuje šířka boty v oblastí příčné klenby - pro tak dlouhý závod je potřeba se spolehnout hlavně na svoje tělo!
Proč Roclite - přespolní běhy mě přesvědčili, že Roclite je opravdu luxus přilnavosti, v kamenitém terénu díky této podrážce neudělali nohy žádnou chybu !
A proč 295 a 309 - 295-ky super čtou právě ten kamenitý terén - krásně cítíte i menší kamínky a odrazíte se z nich , 309-ky jsou pevnější a na asfaltu více chrání nohu, ale zachovají volnost nohy v botě.
Měl jsem ještě jeden požadavek a to bylo, aby boty byly prodyšné - přece jenom 14 dní závodu - voda, bláto, horké počasí se podepíše na nohou a to typ 309 a 295 splnil - co nateče dovnitř, to vyteče ven !
Proč Inov-8y - v práci jako masér vidím mnoho nohou a různě poznamenaných naší "péčí" - moje nohy jako mnoho jiných mají propadlou příčnou klenbu - je potřeba, aby noha začala zase pracovat tak jak k tomu byla zkonstruována a tím zlepšila odraz, získala zase jistotu v terénu - což zajišťuje šířka boty v oblastí příčné klenby - pro tak dlouhý závod je potřeba se spolehnout hlavně na svoje tělo!
Proč Roclite - přespolní běhy mě přesvědčili, že Roclite je opravdu luxus přilnavosti, v kamenitém terénu díky této podrážce neudělali nohy žádnou chybu !
A proč 295 a 309 - 295-ky super čtou právě ten kamenitý terén - krásně cítíte i menší kamínky a odrazíte se z nich , 309-ky jsou pevnější a na asfaltu více chrání nohu, ale zachovají volnost nohy v botě.
Měl jsem ještě jeden požadavek a to bylo, aby boty byly prodyšné - přece jenom 14 dní závodu - voda, bláto, horké počasí se podepíše na nohou a to typ 309 a 295 splnil - co nateče dovnitř, to vyteče ven !
Co výběr oblečení? Muselo to být těžké když jsi si nemohl s sebou
vzít loďák a v něm věci na každé druhy počasí
Jak správně říkáš oblečení,
to byl oříšek! Vzít toho co nejmíň, ale ujet v tom 1000 mil :-), volba padla
na kompresní ponožky od Craftu - měl jsem je celých 14 dní a někdy jsem v nich
i spal - vypral jsem je cca 4 krát a nohy bych mohl v pohodě ukázat i cizímu
člověku - žádné otlaky, jeden puchýř - na Slovensku bylo každý den 35 stupňů.
Krátké elasťáky jsem měl dvoje - jedny od Craftu, druhé od Silvini, Craft
zvítězil, mimo jednoho dne jsem vše odjel v Craftu - třísla jsou citlivá v
takových vedrech a Craft fungoval neskutečně - žádné odřeniny - byl jsem
nadšený ...
Pokud by to tak nebylo může Vás to taky vyřadit ze závodu.
Pokud by to tak nebylo může Vás to taky vyřadit ze závodu.
Jaký byl tvůj jídelníček?
Jídelníček na tak dlouhém
závodě je obtížné připravit, proto je potřeba se soustředit na doplňky stravy a
já mám osvědčené - Enervit - BCAA - na ochranu svalů a jejich rychlejší
regeneraci - strašně důležité pokud chcete 14 dní tělo extrémně zatěžovat,
potom Magnézium - vyhnout se křečím - zvlášť ve vedru, které bylo a ještě jsem
s sebou měl jednotlivá balení "géčka" protože voda z potoka přece
jenom nemá úplně všechny minerály :-) a potom už to bylo hurá do sámošky nebo
do hospody a někdy bohužel i trochu hladovka, když nepotkáte ani jedno :-)
Dokázal sis představit předem s jakými problémy se budeš muset
potýkat a které byly ve skutečnosti těžší a lehčí?
Problémy na trati Vás
potkají různé - technické - třeba zadní kolo má rozměr 18 palců a opravdu těžko
se schání plášť, měl jsem ho lehce říznutý z boku, ale 4 dny jsem se bál, že
plášť odejde a budu to muset tlačit nebo dokonce vzdát. - zdravotní - strašná
bolest stehen po prvních dvou dnech závodu - naštěstí díky své pracovní praxi a
tomu, že jsem si s sebou vzal tejpy - jsem si pomohl a rychleji zregeneroval. A
v neposlední řadě psychické, když je do cíle "už jenom " 200 km a
sedíte v lese, půl dne jste nikoho nepotkali, chce se Vám brečet protože zrovna
máte krizi a vkrádá se myšlenka jak by bylo doma na gauči krásně - naštěstí
jsem to zvládnul ...
Jak probíhala případná spolupráce s ostatními závodníky?
Spolupráce na trati je
hlavně psychická, někdy je tématem pomoci voda nebo nějaká sušenka, někdy
potkáte krám jednou za den a když nenakoupíte můžete nepříjemně zaplatit, mě se
to stalo asi dvakrát. Cestou jsem se ještě snažil pokud to šlo pomoct i
profesně dvou lidem jsem poskytnul kinesiotejpy.
Dalo se při takovémto obtížném závodu něco úsměvného prožít nebo to byla
jenom dřina?
Dřina je to na prvním
místě, ale krásná, je potřeba se pořád posunovat vpřed, úsměvné příběhy jsou
skoro každý den, když přijedete do hospody a už slyšíte " ... no jo Vy
jste od toho závodu, ale oni tady byly před 3 dny ... to zas budou dva obědy
pro jednoho člověka a několik kafí ... "
Když se závod chýlil ke konci těšil ses domů, nebo ti to bylo líto, že
závod končí?
Myslíš,
že tě tento závod změnil?
Jestli mě závod změnil
nevím, asi člověk vyjde silnější, ví, že zvládnout jde všechno, ale třeba
Aljaška by to asi prověřila víc :-)
Pojedeš
zase příští rok?
Příští rok je ještě asi
daleko, závod nepatří k nejlevnějším záležitostem, ale rád bych se zúčastnil,
prožil to znova, i ty špatné chvíle, i ty krásné, dva dny se mnou jela
přítelkyně, což byl zážitek za který si ji vážím, zrovna pršelo a byl to
Šluknovský výběžek - nejtěžší etapa , zážitky - Križná, Dlouhé stráně, Výrovka,
nejsevernější bod ČR, hraniční patníky ... je toho moc a je to potřeba zažít
Žádné komentáře:
Okomentovat