čtvrtek 11. října 2012

Jirka Voják a BOBR CUP 2012

Poslední letošní závod extrémních štafet je Bobr cup konající se v Litovli. Letos se konal již 18 ročník. Je to závod tříčlenných štafet běh - kolo - kajak. Běží se 15 km vcelku po rovině lesem ale závod je okořeněn broděním se 5 x přes řeku Moravu. Po startu se běží cca 500 m pak první brod potom 200m běh a druhý brod na stadionek do prostoru startu a potom běžce čeká 15 km po lese kdy přibližně v půlce trati se ještě 2 krát brodí řeka a poslední brod je před vběhnutím do cíle kde se na stadioně předá štafeta cyklistovy ten taky 3 x brodí řeku a nad sebou nese kolo jede 25 km a pak předá kajakáři, kterého čeká sjezd na divoké vodě 6 km a potom musí kajak vytáhnout na věž, kdy ho čeká třímetrového skok do bazénu na stadioně,  tím je štafeta v cíli. Bobr cup je MČR v tříčlenných štafetách. Závod je specifický tím, že se musí několikrát překonávat a brodit se řekou Moravou což je dost obtížné, když je velký proud a taky pro závodníka není příjemné to, že mu ztuhnou svaly pak závodit v mokrém dresu a znovu rozproudit svaly.

Letos se závodu zúčastnilo 285 tymů, což je rekord.
Byl jsem  v týmu  Pivovar Litovel já – běh, kolo Tomáš Vokrouhlík a  Tomáš Slovák kajak.
Běh byl letos o trochu snazší, protože v řece nebylo tolik vody a proud nebyl tak silný. Voda byla jen něco nad pás. Start byl jako obvykle velmi rychlý a každý hnal do řeky. Já jsem se držel spíše okolo 20 místa, protože  jsem nechtěl aby jsem se na prvních dvou brodech nějak zranil v mačkanici. Věděl jsem, že závod je celý přede mnou a brody zde nehrají takovou roly. Z druhého brody  jsem vylézal okolo 15 místa. Následně jsem ale dotáhl čelo startovního pole a byl jsem na 3-5 místě. Běželo se vcelku rozumné tempo.  Do poloviny trati jsme  byli velká skupina 10 běžců pořád po spolu. Nikomu se to nechtělo moc táhnout. Pole se začalo trhat až po 4 brodu kdy se jsme se utrhli já , Lukáš Olejníček a  Martin Frei a kus s námi běžel ještě brácha Martin. Běželi jsem po spolu o tempo jsme se střídali. Na 10 km začal odpadat Olejníček a já jsem za to pokusil trnout. Udržel se jen Frei. Postupně od 12 km jsem ještě zrychloval a  tempo Frei již neudržel, začal jsem mu utíkat a vytvořil  jsem si náskok.  Po výběhu z lesa kdy následuje pasáž cca 1,5km po louce a poli s kukuřicí jsem už běžel sám s náskokem, který jsem si pohlídal až do závěrečného brodu, ten jsem taky zdárně přebrodil a předával jsem štafetu na 1. místě s náskokem 10 sekund. Cyklisté se potom sjeli a vše bylo na kajakářích, kteří jeli taky spolu a rozhodl až závěr kdy naší štafetu pokořila o pouhých 10 sekund štafeta  týmu Nutrend . Dojeli jsme  na druhém místě.  První dvě štafety za sebou nechali se značným časovým odstupem zbytek startovního pole. Trať jsem zvládl v čase 50:41 a celá štafeta měla výsledný čas 2:03:23. Závod jsem běžel jako jedem z mála v krosových inovech a to se vyplatilo. Boty seděli jak ve vodě tak neklouzali při škrábání se z vody do prudkého břehu -na to si stěžovali ti co běželi v silničních speciálkách. Po výběhu z vody byly jako na ledě. A taky boty dobře seděli v lese a v kukuřičném poli kde bylo místy bahno.
Závodí tříčlenné štafety v následujícím pořadí  disciplín:
1. běh kros cca  15 km lesní cesty, asfalt  cca 2 km, 5 x brod přes řeku !!
2. MTB cross-country 25- lesní a polní cesty, 3 x brod řekou !!
3. sjezd na divoké vodě 6 km – řeka Morava úsek nad splavem cca 3 km proti proudu a zpět 


Žádné komentáře:

Okomentovat