neděle 30. září 2012

Jan Procházka - Můj první mistrovský titul na klasické trati

Většina orientačním běžců považuje klasickou trať za královskou disciplínu. Letos navíc mistrovství ČR bylo opravdovým vrcholem sezóny, k čemuž přispěl i přímý přenos v České televizi. Díky podpoře Inov-8 teamu jsem do závodu mohl nastoupit asi v nejlepší možné obuvi. Volba padla na starý dobrý X-Talon 212.

Za prostor závodu bylo zvoleno okolí hradu Kost. Tedy terén pískovcových skal a strmých údolí. Tedy jeden z nejhezčích terénů pro orientační běh, který můžeme v Česku nalézt. Kromě přímého televizního přenosu, všichni závodníci běželi ještě s GPSkou, takže během závodu šlo sledovat aktuální polohu běžců a postupy závodníků lze sledovat i zpětně na této adrese.
Já osobně šel do závodu s velkou sebedůvěrou a snažil jsem se běžet velmi agresivně už od začátku závodu. I díky chybám soupeřů se mi podařilo vytvořit si mírný asi minutový náskok už na 10 kontrole. O tento náskok jsem ovšem lehce přišel, když jsem na 11k zvolil obíhačku, která byla o více jak minutu pomalejší. Na zbytku trati jsem se přetahoval o vítězství s Honzou Šedivým a Tomášem Dlabajou. Většinu trati jsem si ale udržoval drobný náskok a nakonec jsem v cíli mohl slavit svůj první titul z klasické trati jen pár vteřin před Honzou Šedivým a Tomášem Dlabajou.

Žádné komentáře:

Okomentovat