úterý 18. září 2012

Dolomitenmann 2012

Pojmem mezi závody extrémních štafet je Dolomitenmann.  Letos se v rakouského městě  Lienz  konal jubilejní 25. ročník legendárního závodu. Na start se postavilo rekordních 125 čtyřčlenných štafet, z toho 40 profi a 85 amatérských. Já hájil v amatérech modré barvy týmu Eurofoam Deflammo. Tým jsme měli ve složení já běh, padák Lukáš Klim,  kajak Jiří Šťastný a kolo Matouš Ulman. Na startu se sešla řada vynikajících závodníků, mistrů Evropy, světa a v běhu několik běžců z Keni a Eritrei.

Startuje se v 10:00 hodin z náměstí v Lienzu. Běh je dlouhý 12 km a převýšení je 1950m.  První 3 km se běží po městě po asfaltu úplně po rovině podél řeky. Potom se po 3 km vběhne do lesa a už se jen stoupá po schodech,  mezi kameny.  Na 5km je traverz v lese kde je relativní rovina a doběhne se k vodopádům. Tady je pak polovina lehčí tratě za námi. Od vodopádů následuje už jen lezení po úzkých cestách v lese, po žebřících a přebíhání suťovišť. Na cca 11km se vběhne na palouk, kde je v dálce na vrcholu vidět cílová brána ve výšce 2500 m.n.m., do které se šplhá po suťovišti a mezi kameny, kde to pořádně klouže.

Do letošního závodu jsem šel s respektem a cílem doběhnout na co nejlepší  pozici pro předávku.  Začátek závodu jsem běžel opatrně, nechtěl jsem rovinu na začátku přepálit aby mi v další části závodu  tzv. nedošlo. Na silnici jsem běžel pořád ve druhé skupině za vedoucími Keňany,  Turkem  a Italem.  Běželo se mi velice dobře, i tempo se zdálo optimální. Pak se vběhlo do lesa a začalo se stoupat. Přede mnou  běžel  běžec z Rakouska. V Půlce stoupání jsem ho předběhl a běžel jsem sám. Pak se vběhlo na traverz, kde bylo místy bahno, ale běžel jsem v Inovech X- Talon 190, ve kterých to nesmekalo a boty drželi perfektně i v blátě.  Kolem vodopádů jsem pořád běžel osamoceně na vedoucí pozici mezi amatéry.  Za vodopády,  jsem už věděl, že když to udržím tak bych mohl být docela vysoko i v celkovém pořadí  a to okolo 10 místa. Pak se začalo lézt po žebřících a šplhat mezi kořeny po hlíně do kopce. I tady na boty musím pět chválu, seděly perfektně. Doběhlo k suťovištím, kde jsme měli jako tým občerstvovačku.  Tady jsem před sebou uviděl Keňana, na kterého jsem se postupně dotahoval. Potom nás doběhl Slovinec a předběhl.  Společně s Keňanem jsem šplhal po suťovišti až do cíle, kde jsem se pokusili ještě o závěrečný  finiš.
Nakonec jsem do cíle doběhl na 9. místě celkově mezi všemi běžci a na 1. místě mezi amatéry, zaběhl jsem si osobák a to 1:28:52. S výsledkem jsem spokojený. Jako tým jsme vyhráli amatérské štafety, což je super výsledek.   Další čeští závodníci byli Roman Skalský, kterému jsem dal 3:46 minuty a Robert Krupička tomu jsem dal 7:45 minuty.

Žádné komentáře:

Okomentovat