Na tyto botky jsem se obzvlášť těšil. Po třech týdnech přechodného období,
tedy období odpočinku prokládaném pouze lehkými výklusy, na mě čekala tvrdá
zimní objemová příprava. Do plného tréninku jsem se znovu vrhl začátkem prosince.
Jako skvělou motivaci jsem dostal na otestování nový model od Inov-8 Roadclaw 275
určený převážně na silnici. Od začátku jsem ho nešetřil a dal mu pořádně
zabrat.
Z dosavadní silniční kolekce Inov-8 jsem podobný model v nabídce hledal
marně. Při nabíhání objemů určitě nepreferuji minimalistickou obuv, protože si
myslím, že chodidlo potřebuje dostatečnou podporu a tlumení, jinak je to
balancování na hraně zranění. Při běhání na silnici to platí dvojnásob. Také Roadclaw
mi ze začátku přišly docela tvrdé, ale díky dostatečné podpoře jsem na
chodidlech cítil pocit bezpečí. Přeci jenom jsem byl zvyklý běhat v měkčích,
robustnějších modelech, které ale člověku nedávají takový drajf a chybí „pocit
rychlosti“.
Roadclaw jsou lehké a jakmile jsem si je obul tak jsem ucítil dynamiku,
jakou znám z modelů Inov-8 z terénu. Po pár desítkách kilometrů, jak
se má chodidla začala s Roadclaw sžívat, byl první dojem „tvrdých bot“
pryč a já si i na silnicích a rozbitých cestách začal užívat jistotu
odrazu/dopadu a skvělý grip. Ten oceňuji především v momentě, kdy si chci
trochu zrychlit, seběhnout kopec nebo třeba jen zakličkovat mezi kalužemi.
Roadclaw mají v sobě hravost, kterou musíte objevit. To na rovné
cyklostezce, kde vidíte kilometry před sebe, úplně neobjevíte.
Roadclaw mají skvělou podrážku ze tří druhů směsi, která je klíčem úspěchu.
Podrážka není zdaleka tak hladká jako u typických silničních modelů a obsahuje
středně hrubý vzorek. Oproti botám do terénu je tato směs o poznání tvrdší a
naznačuje velice dlouhou životnost. Na první pohled je zřejmé, že se s Roadclaw
nemusíte bát vyběhnout ani na opravdu špatné silnice, rozbité cesty nebo klidně
do lehčího terénu. Sám můžu potvrdit, že variabilita povrchů, s kterými si
Roadclaw poradí, je vysoká. Naběhal jsem v nich spousty kilometrů mimo
asfalt a střídání různých povrchů botám nedělalo problém. Až bláto a horský
chodník byl nad jejich síly, přesto to bylo stále lepší, než u klasických
silniček.
Jako drobnou nevýhodu vidím špatnou voděodolnost, která by se u takové boty
určitě hodila. Vysoká prodyšnost je sice fajn, ale většina lidí běhá celoročně,
za deště, za mokra i po sněhu a tento model je určený do každých podmínek. Zrovna
Britové na to mohli při vývoji myslet více :-)
Mnoho lidí vede své výběhy nikoliv čistě terénem, ale vždy nějakou
kombinací silnice/terén. Já nejsem výjimkou. Ať už musíte do terénu po silnici
prostě doběhnout nebo vaše oblíbená trasa zkrátka takto vede. V obchodě
vám však budou tvrdit, že univerzální bota neexistuje a že byste se měli
rozhodnout, po čem to vlastně chcete běhat. Myslím si, že přesně pro tyto
případy můžou být Roadclaw skvělou volbou. Díky univerzálnosti kombinované
s lehkostí a dynamikou to mohou být také dobré boty pro stále více
oblíbenější city-trailové závody.
S Roadclaw jsem naběhal na přelomu roku přes 300 kilometrů (z toho 70%
po asfaltu) a bota jako celek ani vzorek nejeví známky opotřebení. Ukazuje to
na dlouhou životnost této boty. Nevýhodou může být její vyšší cena, ale za to vám
prokáže dobrou službu a bude dlouho sloužit.
Žádné komentáře:
Okomentovat