středa 16. října 2013

Finále světového poháru v orientačním běhu - Vojta Král


Víceméně tradiční poslední závod orienťácké sezony se konal ve švýcarském Badenu. Z Inov-8 týmu jsme se ho účastnili hned dva. Já a Honza Procházka. Naše pozice ve světovém poháru nám zajišťovaly start v nedělním sprintu (v sobotu se konal závod na krátké trati). Historické centrum Badenu zaručovalo opravdu technický závod, nejinak tomu bylo i v druhé části závodního prostoru kolem školního komplexu. Nad Badenem ční na vysokém ostrohu zřícenina hradu, který jsme v našem plánování mnohokrát vzpomínali při teoretické volbě postupů. Nakonec nás ale stavitel překvapil a na hrad se vůbec neběželo. Pro luxusní sprint mu stačilo využít podchodů, schodů, zdí a spousty kvalitních voleb postupů. Nepřehledné mimoúrovňové křižovatky, které jsme dopředu pečlivě studovali, jsme proběhli pouze povinným úsekem a tak byl tento sprint naprosto férový. Ty nejzáludnější volby například rozhodly v můj neprospěch, zvolil jsem nevýhodné postupy a ztratil dohromady až 40 sekund, Honzovi to zase moc netáhlo fyzicky a tak moje výsledné 7. místo zůstalo nejlepším výkonem českých závodníků v tomto závodě. Obhajoval jsem z loňského roku 6. místo a tak je umístění hned za velkou bednou trochu zklamáním, ale na druhou stranu cítím obrovský potenciál do příštích závodů. Sprinty v orientačním běhu nejsou jen o správném čtení mapy a rychlém běhu, ale hodně i o technice běhu v městské zástavbě, právě sbíhání a vybíhání schodů, rychlé dynamické změny směrů a odběhy od kontrol, překonávání plotů a v neposlední řadě vyhýbání se chodcům ve vysoké rychlosti, zvyšují nároky na závodníka a specifickou přípravu. Jen ten, kdo tyto vlastnosti dokonale ovládá, může dosáhnout úspěchu. Samozřejmě záleží i na dobrém obutí. Má osobní volba jsou inov-8 f-lite 220, ve kterých jsem odběhal za poslední 2 roky všechny důležité sprinty, a nikdy mě nezklamaly.


výsledky: http://www.ol-weltcup.ch/files/2013/rl_wc2013wc13.pdf

gps tracking: https://www.tulospalvelu.fi/gps/20131006_WCF_M_Web/

Žádné komentáře:

Okomentovat