čtvrtek 11. července 2013

Král je mrtev, ať žije král


(in memoriam Oroc 340)

Říká se, že 90 % novinových článků vznikne dávno předtím, než se událost skutečně uskuteční. Pak na napsání totiž již zpravidla není čas a později už to čtenáře ani nezajímá.
I název letošního článku o MČR v rogainingu jsem psal Martinovi už dva týdny dopředu. Sečetl jsem totiž závodní kilometry svých Inov-8 Oroc 340 a zapochyboval, zda další čtyřiadvacet-hodinovku se mnou vydrží. Navíc se k testování nabízel nový model pro tento rok.
Název článku se hodil i jako oslí můstek, kdyby nás s Plechem porazila nově složená dvojice: Seidl, Skripnik. Papírově – podle medailí z mistrovství světa, Evropy i MČR - to vypadalo bledě L. Alespoň jsem se tak chtěl prostřednictvím článkem s botami (i titulem) důstojně rozloučit.
Vlastně jsem původně bral boty s hřeby jen kvůli orienťáku: svršek se jim netrhá, nenasakují vodu, na vrstevnicích drží a nekroutí se. Loňský rogaining jsme ale rozvrhli na dvě kola a zamýšlené rezervní boty prodělaly křest vodou. V botách vyndaných z krabice jsem uběhl 35 kilometrům pískem a borůvčím Máchova kraje kupodivu bez puchýře. Díky důvěře se pak podívali na Adventure race do Turecka: jíl, pětatřicítky vedra i koupání v moři při slanění do seakayaku. Následovalo 120 kilometrů středočeské rozmanitosti na Pražské stovce, zasněžená Horská výzva v Jeseníkách, AR Bayerwald s výstupem na Ostrý, odkud se toho času valila voda na Prahu, Epo-survival, Jesenický tvrďák a samozřejmě orienťáky. Nešetřil jsem je, ale blížící se tisícovka už začala být znát, a tak jsem je chtěl mít na letošní rogaining spíš do rezervy.
Nový model se ale trochu zpozdil. Vyměnil jsem jednu přetrženou tkaničku a vrátil se ke starým dobrým.  Letos se závodilo na Křivoklátsku z obce Broumy: první kontrola na hradišti Velíz, na čtyřku kolem Točníku, první brodění po šesti hodinách, ale přes Berounku dvakrát po mostě suchou nohou a to už boty mezitím vyschly. Pod Křivoklátem jsme byli v noci a kolem Karla jsme běželi brzy ráno, takže jsme ho nechtěli s doplňováním Camelbaků otravovat. Z Děda nad Berounem to bylo ještě nějakých dvacet kilometrů, ale to již bylo relativně málo k předešlým sto dvaceti, takže jsme to silou vůle zase dali i s tradičním závěrečným sprintem, abychom stihli limit. 
Boty to vydržely, i když tentokrát to již bylo se slušným puchýřem v místě, kde je špunt s hřebíkem. Navlhlá podrážka atakovaná dlouhými asfaltovými postupy tentokrát připustila vyboulení a chodidlo dostalo co proto. Výsledek ale stál za trochu bolesti – o čtyřicet bodů jsme s Plechem nakonec porazili i legendy bráchu se Sádlem http://klacky.blogspot.cz/.  Kromě přeborníka ulice mám doma i mistrovský titul a pivo Matuška (resp. už prázdnou láhev). A staré dobré Oroc 340 ještě poslouží na kratší orienťáky.

Král žije.      

 

Žádné komentáře:

Okomentovat