pondělí 28. listopadu 2011

Co nás čeká v roce 20:12?

Není pochyb o tom, že jaro 2012 bude ve znamení modelu F-lite 195. Tato cvička má sklon pouhé 3 mm, oproti své starší sestře F-lite 230 také vstřikovanou EVA mezipodešev, která mnohem přesněji a rychleji přenáší pokyny chodidla a reaguje na probíhaný povrch. Vstřikovaná EVA má také výrazně lepší tvarovou paměť a z dlohodobější zátěže tak působí mnohem "měkčím" dojmem při běhu. A to je právě ten důvod proč nazývám tuto botu cvičkou. Neskutečně pohodlná papučka, která hned při prvním nazutí vybízí k vyběhnutí. A ta radost z běhu ...
Když se podíváte na podešev F-lite, s největší prvděpodobností řeknete, že se jedná o univerzální podešev. Většina modelů konkurenčních značek by se pyšnila označit tuto podešev jako skvělou krosovou podešev, ale my máme lepší krosové podešve. F-lite je vyroben z kontaktní pryže různých barev a má skutečně vynikající adhezi na tvrdém a vlhkém povrchu a právě z těchto důvodů doporučuji tuto botu jako silniční speciálku. Inovejt je velmi oblíben u crossfitové komunity a  tento model je jeden ze stěžejních modelů pro crossfit a fitness vůbec.
Nízkoprofilový koncept obuvi snižuje těžiště pohybu běžce a tím logicky dochází k mnohem jistějším, stabilnějším a efektivnějším došlapům a odrazům. Nicméně je potřeba zdůraznit, že chodidla jsou v takovéto obuvi nucena mnohem více pracovat, takže je nutné nějakou dobu si na nízkorpofilovou botu zvykat. S příchodem jarní kolekce vydáme tzv. přechodový manuál, který bude mít za cíl provázet běžce efektivním přechodem k nízkoprofilovému konceptu běžecké obuvi.
Dost často se také v médiích setkáváme s konstatovaním, že minimalistické modely jsou ořezané o technologie. S úsměvem si dovolím opravit tento nesmysl s tím, že se nebudete z naší strany  příliš setkávat s techologickými názvy, protože jsme přesvědčení, že je důležité detailně popsat daný model z pohledu jak se chová v různém prostředí, jakým způsobm komunikuje s chodidly a tedy také celým tělem, ... zkrátka uživatelskými informacemi.
Svršek obuvi je také velmi důležitý. Většina z nás běžců si primárně vybírá obuv právě podle svršku, jak sedne na nohu, podle barevnosti, atd. F-lite 195 má svršek tvarovaný na performance kopytě, tzn. že je žádoucí, aby se svršek co možná nejdokonaleji natvaroval  na chodidlo a splynul s ním. Je tedy středně široký až užší, nepolstrovaný, nicméně velmi, velmi pohodlný. A právě z těchto aspektů je tento model předurčen jako "rychlá" bota na tempové tréninky, intervaly, závody, zkrátka všude tam, kde potřebujete pevně pojmout chodidlo do boty, aby nedocházelo k nežádoucím ztrátám v kontaktu s povrchem a mohli jste se tak maximálně koncentrovat na výkon. Svršek je maximálně prodyšný, nenasákavý a velmi lehký. Nižší a měkčí pata má zajistit pohodlnost, nemá omezovat achilovky v pohybu. Šněrování je naopak vysunuto malinko výše, aby byl lépe zafixován kotník v botě.
Tento model bude k dispozici v maloobchodě od března 2012 a maloobchodní cena je stanovena na 2.890 Kč.
Čtyři níže uvedené barevné varianty budeme mít skladem v sortimentu UK4-UK13.






Na závěr si dovolím malý dotazník. Model F-lite 195 zažil v průběhu roku 2011 obrovský úspěch na západních trzích a z tohoto důvodu se třeba jen na americkém trhu bude vyrábět v neuvěřitelných 19 barvách. V Evropě se nabídka rozšíří na podzim-zimu 2012 o níže uvedené dvě barvy. Která u zvedených barevných variant je pro vás natolik atraktivní, že byste uvažovali o koupi? Další otázka zní, jakou exklusivní barvenou variantu byste si přáli do česko-slovenského prostředí? Rád si přečtu vaše názory v komentářích.



















4 komentáře:

  1. Černá a šedá. Zajímavá by mohla být červeno-bílá kombinace podobná road-x 255.

    OdpovědětSmazat
  2. V nabídce byla i červeno-bílá barva, nicméně maloobchod na ni vůbec nereagoval. Pokud bude zájem, můžu ji na jaro pro všechny slávisty zajistit :-)

    OdpovědětSmazat
  3. Paráda. Na kratší silnice a na dráhu by byla skvělá. Navíc je na Slavii početná skupina výbornejch koloběžkářů a zrovna na koloběžku mi tahla bota připadá ideální. Můžu se poptat, jak velký by byl zájem.
    Omlouvám se, že jsem poplet čísla road-x. Myslel jsem 233, jen to každou chvíli pomotám.

    OdpovědětSmazat
  4. Obě jsou super :) zajímavější je zeleno-žluto-červená

    OdpovědětSmazat