středa 26. dubna 2017

Honza Bartas - půl roku s X-CLAW 275

Tento model jsem získal na testování již minulou sezonu. Nebudu lhát, nebyla to žádná láska na první pohled. První dlouhý výběh, já si příliš utáhnul tkaničky a byla z toho odřenina kotníku. Hodil jsem je do kouta, že to teda ne. Nenechám si vzít své Terra claw. Rok se s rokem sešel, bahno a sníh si pronajalo naše okolí na několik měsíců a rok nenošené X-claw na mě z kouta pošilhávají. “Dobrá, dám vám ještě šanci, ale poslední!”

A od té doby jsem je z nohou nesundal. Myslím, že málokterá bota splňuje All terrain tolik, jako právě X-claw. Na dráhu si je tedy neberu, po asfaltu toho příliš nenaběham. Také to nejsou žádné trhače rychlostních rekordů. Vyrazím do hor, zaparkuji auto, nazuji boty, utáhnu, 5 hodin běhám po Krkonoších či Beskydech, vyzuji u auta a jedu domů. Střídání povrchů (asfalt, štěrk, les, bláto, sníh, kámen…) o botech nevím a to je asi to nejdůležitější, co od bot čekám.




X-claw 275 mají podrážku velmi podobnou X-talonům. Mají ale více materiálu mezi podešví a chodidlem. Když běžíte z kopce a narazíte na kámen, nemáte pocit, že vám projel chodidlem až k nártu. Na druhou stranu v mazlavém blátě, sněhu či po mokrých kamenech se pohybují velmi dobře.
Na měkkém povrchu je příčina jasná, mají hrubý vzorek. Ten je z měkké směsi, což je důvod, proč drží na kameni. Výhodou měkkosti je i to, že po asfaltu nebude klapat. Ano, asfalt není krevní skupinou pro tuto podrážku. Nemůžu ale říci, že bych během těch nutných přeběhů nadával, nebo si všiml nějakého nepohodlí.

U Inov-8 mi chyběl model, který by více chránil nohu a byl vhodný pro těžké závody v horách. Třeba i tam, kde musíte připnout nesmeky. Pěvnější kontrukce boty připnutí umožňuje. Navíc mají X-claw obehnanou špičku tvrdší gumou. Zakopnutí si samozřejmě všimnete, ale černý nehet vám to nebude dalších 5 měsíců připomínat. To vše při příznivé váze k 275g, kde konkurence (např. La Sportiva Mutant) jde k 310g při podobných vlastnostech.

Zatím všechny modely Inov-8, které jsem měl možnost vyzkoušet neměly tendenci nasáknout příliš vody. Proběhl jsem potokem, chvíli to čvachtalo, ale potom, co voda odtekla je pohoda. Vlhko, ale pohoda.


Pokud hledáte ideální botu na delší výběhy do hor, do nepohory, doporučuji X-claw. Plánuji si ji vzít letos na High Trail Vanoise, na Royal Skymarathon Gran Paradiso. Nejvíc se ale samozřejmě těší domů, až je vezmu na 100km dlouhý závod skotskou divočinou Ben Nevis Ultra.

Žádné komentáře:

Okomentovat