úterý 22. dubna 2014

Trochu jiné boty - INOV-8 FASTLIFT

Kdybychom neměli inovaci v názvu, tak dáme k tomuto článku velký, červený vykřičník a napíšeme varování, že obsah není vhodný pro jedince se slabším srdíčkem. Divíte se proč?

Na následujících řádcích si přečtete totiž něco, co se opravdu hodně liší od všech běžeckých a outdoorových akcích, o kterých jste zvyklí tady číst. Dnes, díky drobné dívce máme možnost zažít test bot určených na silový a funkční trénink. Bot, které nikdy nezažijí sluneční svit, bláto nebo kamenitý trail - prostě to, na co jsme byli ve spojení s Inov-8ty doposud zvyklí. Jejich denním chlebem bude beton, guma a dřina v posilovně.

Testerkou, onou drobnou dívkou, je Pavla Kladivová - mnohonásobná mistryně republiky v silovém trojboji, vzpírání, zvedání kamene a dnes přední dáma českého crossfitu. Následující text vznikl pro internetový magazín Ronnie.cz, kde ho můžete najít v původní podobě.

Dost bylo řečí, pojďme k testu - takto vidí Fastlifty Pavla:

Vybrat si boty, které budou univerzální od vzpírání přes skákání až po běhání, není snadné. Už jsem měla v ruce různé typy "crossfitových" bot, ale žádné z nich mě nepřesvědčily. Když jsem ale dostala do ruky nové Inov-8 Fastlift, říkala jsem si, že rozhodně stojí za to je otestovat. Za těch pár týdnů, co jsem měla možnost si s nimi pohrát na všech možných i nemožných cvicích, jsem si svůj názor upevnila...
Naše první setkání bylo prostě: Wow! Krásné, perfektně "vydesignované" botky. Lehoučké do ruky, z velmi příjemného materiálu. Kontrastní tkaničky a vnitřek boty rozhodně zaujmou na první pohled. Kombinace růžové, zelené a černé je opravdu příjemnou změnou od všech vzpěraček, co jsem kdy na noze měla.
Můj pocit po obutí - hmm... velmi, velmi příjemné, lehoučké, skoro až "bačkorkoidní". :) Zvyklá mít na noze těžké vzpěračky jsem měla najednou pocit, že jdu k čince bez bot. Rychle jsem si ale na tento komfort zvykla a rozhodně u mě vyvolal ve finále velmi příjemné pocity. Naopak mě překvapila pevnost boty, kterou zaručují speciální plastové rámy kolem paty a dobrý a osvědčený systém tkanička plus páska na suchý zip.
Dalším pozitivem je, že bota větrá, nepotí se v ní nohy, což určitě každý, kdo trénuje a zároveň má lehkou tendenci se u toho zapotit, ocení. :)
Pavla Kladivová testuje boty Inov-8 Fastlift

Mé první kroky s Fastlifty na nohou samozřejmě vedly k čince. Na programu dne byly trhy do polodřepu. Už jsem pár vzpěraček zajížděla a povím Vám, že nikdy jsme se napoprvé tak nesžily. Boty nebyly tuhé, pouštěly mě do výponu bez většího odporu. Ok, tenhle test jsme zvládly. Těžké dřepy? Není problém... Na závěr trocha plyometrie. Tady se přiznám, že jsem měla zpočátku lehké obavy. Přeci jen skákat ve vzpěračkách na bedny může být celkem ošemetné. Ale ani tady nezklamaly. Lehkost, ohebnost - velké přednosti, když se chcete dobře odrazit.
Co se týče gymnastiky na hrazdě a kruzích, kliků ve stojce (HSPU) a podobně, tak tady není vůbec o čem diskutovat. Inov-8 jsou až neskutečné lehké, a tak se rozhodně nenadřete o nic víc, než když máte na noze minimalistickou obuv, ke které mimochodem tyto botky rozhodně svou vahou nemají daleko. Paráda.
Zdá se Vám to až příliš dobré? Mně to také tak připadalo. Nejtěžší zkouškou ale mé nové obutí nakonec na 100 % neprošlo. Trh a nadhoz v technické verzi, tedy se spadnutím přímo do hlubokého sedu, boty prostě nedávaly. Přeci jen boční stabilita není konstruována na těžké vzpírání. Na to se ale Fastlifty neprofilují.  
Další ne zcela příjemnou záležitostí bylo běhání. Omezená flexibilita v kotníku a pevná pata trochu narušují přirozený styl běhu. Na kratší vzdálenosti ale nejde o zase tak zásadní problém a rozhodně se nevyplatí kvůli tomu přezouvat. Je to prostě daň za jinak opravdu univerzální obuv. Řekněme, že těžké vzpírání a delší
běhání jsou v rámci CrossFitu okrajové záležitosti.
Inov-8 Fastlift určitě za své závodní vzpěračky nevyměním. Nicméně pokud hledáte univerzální obuv vhodnou na crossfitové cvičení, nedovedu si v současné době představit lepší volbu. Lehkost, přesto ale pevnost, vyhovující naprosté většině cviků, které Vás mohou během vašeho WODu potkat. Boty, které rozhodně zaujmou v mém crossfitovém arzenálu místo v přední řadě!
Klady: 
  •  skvělý design
  • velmi pohodlné
  • příjemný vnitřní materiál
  • velmi lehké
  • příjemné a pohodlné upínání, včetně suchého zipu na zpevnění
  • adekvátně vysoký podpatek
  • dobře řešená podpěra paty
  • rovná podrážka flexibilní v předozadním pohybu
  • použitý materiál a vzorek na podrážce zaručují stabilitu i na hladším podkladu
Zápory 
  • nedokonalá boční stabilita
  • pevnost a výška paty nedovoluje přirozený běh


Žádné komentáře:

Okomentovat