úterý 6. června 2017

Transylvania 100k - Tomáš Kačmarčík

Preteky sa konali 20.05.2017 v malom Rumunskom mestečku Bran. Trať viedla národným parkom Bucegi a bežalo sa na vzdialenosť 20km, 30km, 50km a 100km. Ja som bežal 100km trasu s 6800m prevýšením. V závere však museli organizatori, kvôli popadaným stromom, trať trochu pozmeniť, a tak bola nakoniec dlhá 104km.


Štart ráno o 5:00hod pod Drakulovým hradom. Od začiatku sa prvé 3km bežalo pre mňa v príjemnom tempe, až do mierneho stúpania po asfaltovej ceste, potom sa už išlo do stúpaní v teréne. Hneď od štartu som sa držal v prvej desiatke, a keď prišli prvé stúpania, začal som sa posúvať dopredu. Cítil som sa dobre, šiel som si svoje, nikam som sa neponáhľal. Na cca 17km som sa dostal do vedenia. Počasie bolo dosť zlé, vo výške okolo 2300m n.m. bola hustá hmla, miestami viditeľnosť 20-50m a fúkal silný vietor. Teplota 4°C, pocitová ešte nižšie a v 2500m n.m. aj mrzlo.


Orientácia bola zložitá. Značenie trate  miestami zlé, nebolo ho vidieť alebo na niektorých miestach chýbalo úplne. Organizátori po preteku vraveli, že im značenie v jednom úseku až 3x niekto postrhával. Našťastie som mal GPS s nahratou trasou, čo mi veľmi pomohlo. Stále som ho musel sledovať, a dosť často som sa vracal na správnu cestu. A tak sa kufríky nabaľovali.

Terén je v prvej polovici preteku dosť náročný. Vyhovovali mi dlhé technické zbehy, keďže v podobnom teréne trénujem doma v Tatrách. Po 37km sme už mali nástupných 3400v.m. V druhej polovici veľa pršalo a chvíľu padal aj zmrznutý dážď. Chodidlá som mal rozmočené ako utopenec  a bola mi strašná zima.






Žalúdok mi fungoval, hlava bola OK aj nohy boli  dobré. Celkovo sa mi išlo fajn. Za mnou som, na veľkej otvorenej planine, kde bola dobrá viditeľnosť, široko ďaleko nikoho nevidel. Až okolo 90km, keď som stúpal do kopca, som za mnou zbadal bežca. Náskok som odhadoval na zhruba 15min, a tak som pridal. Ale potom som urobil chybu a asi 12km pred cieľom som zle odbočil. Zistil som to až po 1,5km a musel som sa vrátiť. Spravil som ďalšie 3km naviac, čím som stratil 20min.



Nakoniec som bol v cieli za 16:57hod, celkovo na 2. mieste a prvý v Kategórii nad 40 r. Strata na víťaza 21min,a s blúdením som nabehal spolu 113,5km. Škoda toho značenia. Ak by som poznal trať a šiel čisto, mohol byť môj čas podstatne lepší. Ale nemrzí ma to, lebo som nemal žiadne ambície. Proste som to šiel ako stále, na svoje maximum a s výsledkom som veľmi spokojný. Na ďalších tratiach bežali aj moji kamaráti, na 50km Alena Slaná, Jakub Jando, Juraj Kendra a Matej Gleso. Peter Volnár bežal 30km trať, a tiež dosiahol veľmi pekné výsledky. Na tieto preteky budem spomínať veľmi rád. Bol to krásny zážitok v rumunských horách, ktoré sú ešte nedotknutou divočinou, a kde nemajú tak zdevastované lesy ako u nás.



Na spomínané preteky som sa začal pripravovať v polovici marca 2017, keď som ukončil zimnú prípravu ktorá bola kombináciou skialpu, posilňovania a ľahkého behu. Začal som viac behať v teréne pani trénerka Lenka Ilavská ma dokázala veľmi dobre pripraviť, za čo jej ďakujem. Obuté som mal X-claw 275, čo bola veľmi dobrá voľba do tohto typu terénu, kde sa striedal sneh, štrk, tráva a blato. Držali perfektne, len na pár úsekoch, kde bola čistá mokrá skala a kamenné bloky sa mi trochu šmýkalo.
           
Najbližšie sa zúčastním, v rámci prípravy, etapových pretekov v Tatrách SKY&Clouds Run na Štrbskom plese a 01.07.2017 ma čaká štart na najťažšej Slovenskej Malofatranskej stovke s parametrami trate 105km +7800 v.m.

Koniec hlásenia 

Ďakujem za podporu. S pozdravom Kaktus 

Foto je od autora Imout Mirea a Edi Balint


Žádné komentáře:

Okomentovat