pátek 16. ledna 2015

Honza Francke na Yukon Arctic Ultra

"Yukon Arctic Ultra se blíží tempem rychlejším než by člověk chtěl a přípravy pomalu vrcholí, respektive nastává předzávodní zmatek. List vybavení a věcí co ještě udělat, je dlouhej jak tejden. Nicméně jedna z nejdůležitějších věcí už je vyřešena - obuv. Testovali jsme, běhali a běhali do tý doby než jsme byli 100% přesvědčeni co chceme. Mě na Yukonu čeká celkem drsných a mrazivých 700km a moji ženu Hosťu 160km a po zkušenostech minulých víme, že boty a chodidla je snad ta nejdůležitější část tohoto závodu. Oba dva jsme zvolili Race Ultra 290 jako hlavní botu. Já jsem sice vyznavač minimalistických bot jako Trailroc, ale RaceUltra jsem si zamiloval a na dlouhý běhy jsem neměl lepší botu na noze. Mam dost široký chodidlo a prostředníček větší než palec a potřebuju prostor v botě a ten díky těmhle botám mam. Další botou bude Roclite 282 GTX a pro Hosťu Roclite 286 GTX, ty už sice nejsou tak široký, ale až bude pořádná kosa tak se gtx vrstva bude hodit a navíc mají parádní podrážku, která krásně drží na sněhu. No a trošku se to může zdáti podivné, ale beru sebou i Trailroc 150, to v případě, že buď se propadnu do vody (řeky Yukon) a nebo bude - 50°C. V tom případě nazuju Trailoc, protože jsou lehké a mají dorbý grip a přes ně těžké zimní návleky přes boty, které jsou nepromokavě a do velkých mrazů. Takže suma sumárum já sebou potáhnu čtyři páry bot, Race Ultra 290 - jedny o číslo větší a jedny o dvě čísla větší (ty pošlu na checkpoint v půlce závodu až budu mít nohu jak hovado), Roclite 282 GTX a Trailroc 150. Hosťa má dvoje Race Ultra a jedny kotníkové Roclite 286 GTX. Zdá se to hodně, ale na Yukonu vládnou uplně jiné podmíny než na ostatních ultra. Teoreticky jsem vyvinul ideální botu přímo na tenhle závod, ale myslim, že mi ji Inov-8 nevyrobí :) Byla by to bota se skořápkou Race Ultra, která by bylo doplněna GTX vrstvou jako u Roclite, ale měla by podrážku jako Oroc s hřebama, páč velká část je i po zamrzlém yukonu a hřeby na sněhu nejsou cítit a nevaděj a na ledu pomůžou. Nicméně to co máme bude stačit a věříme, že nás naše botky donesou až do cíle." 
http://www.yukon2015.cz/




Žádné komentáře:

Okomentovat