pátek 10. srpna 2018

TRAILROC v Tatrách (Dominik Skokan)

Když jsem hledal botu do Tater a na dlouhé kamenité ultra, nemohl jsem pořádně nic najít, hlavně co se recenzí týče, všude jen samá omáčka. Nakonec mi Martin z Inov8 cz & sk - za což mu děkuju - poskytl tuhle botku, Trailroc 285, s tím, jestli bych na ni zkusil napsat recenzi. Tak já to teda zkusím.

v levo Trailroc 270, v pravo Trailroc 285


Naběháno v botách mám něco přes 400 km, převážně v Tatrách a taky jsem v nich absolvoval přeběh Tater, kdy jsem je měl na noze necelých 40h, s jednou výměnou ponožek.
Původně jsem se vcelku obával užšího kopyta M a 8mm dropu, na který nejsem zvyklý. První tréninky byly všelijaké, bota je mohutnější a na svižné výběhy mi vůbec nesedí, je taková líná, kdežto její menší brácha Trailroc 270 s dropem 4mm, je až neuvěřitelně svižná bota, hravá a na rychlé kopcovité tréninky v těžkém terénu jak dělaná. Ale zpět k 285, jak už jsem psal, s botou jsem se sžíval pomaleji, je to taková "papuče" určená vyloženě do horského prostředí. Jazyk mi připadá robustnější a na rozdíl od bot jako Roclite nebo Trail Talon, drží hezky na středu po celou dobu, co je bota na noze.
Mezilodešev je 16mm v patě a 8mm ve špičce, špička má termoplastový okop který chrání prsty, jenže zapomněli na malík, aspoň u mě se stávalo, že pokud jsem někde zavadil malíčkem, pokaždé jsem si ho skopnul, třeba v porovnání s Roclite 290, je tenhle okop výrazně kratší. Pata má výztuhu z 3D tisku, což vcelku funguje, tahle výztuha by měla držet patu hezky "zamklou" a to taky dělá. Jak už jsem zmínil šířka kopyta je M, pro někoho, kdo má širší nohu, to nebude žádná sláva, bota sice hezky sedne a na dlouhé tréninky je jak dělaná ale jakmile noha například při ultra otéká a zvětšuje se, je méně místa znát.

patní výstuha, termoplastický opatek (ehc)


U svršku jde vidět pokrok, Talony 250 už by byly zničené, kdežto Trailroc 285 mají po tolika hodinách strávených právě v Tatrách jen pár šrámů. Navíc je svršek fakt parádně prodyšný, při přeběhu jsem x-krát zmokl a zase uschl a boty schly semnou, ikdyž jsem měl nohy rozmočené, stačila jedna výměna ponožek a bylo všechno ok, po 40h ani jeden puchýř a to je vcelku výhra.



















Okop v porovníní s Roclite290, občas se stane, že to schytá malík


Myslím si, že se na žulu skvěle hodí. Za sucha jsou úplně super, zkoušel jsem různé úhly dopadu a odrazu, jak při stoupání, tak při seběhu a i na ochozených šutrech tyhle 4mm špunty hezky držely. Mokro je taky super, člověk sice musí dávat větší pozor kam šlape ale přilnavost je jen o něco málo horší. Nejhorší moment je, když běžíme po suché žule, šlápnete do kaluže a zpět na suchou žulu, nevím proč ale v tomhle případě to umí podklouznout. Pak je tu čerstvý sníh a mokré vrcholové pasáže. Kdy na sněhu je to v nich fakt bída a u vrcholu, kde je žula pokryta lišejníkem a různým mechem, kloužou jako prase ale tak to všechny, tady není co vyčítat. Podešev je složená ze tří různě tvrdých směsí pryže (TRiC), v patní části je kus s nejvyšší tvrdostí, což by mělo nabízet lepší oděruvzdornost. Jenže, tahle část se postupem času začíná odlepovat. Když začínají lezecké pasáže a vy všelijak lezete nahoru a pak zase dolů, tahle část "Hard stick rubber" dostává pěkně na prdel a všechny špunty kolem okraje (8 špuntů po okraji a 4 pod patou) se začínají odlepovat.














patní část kontaktní pryže (Hard stick rubber) po cca 400km, v těžkém horském terénu


Pak je tu ještě vápenec, na kterém to údajně dost klouzalo. Osobně jsem s nimi odběhal několik tréninků na Pálavě, což je samý vápenec a zas tak hrozné to nebylo, když je moc ochozený, je to jasné ale na hezkém, špičatém a nepravidelném vápenci jsou super. Štěrkem dolů taky paráda, když se člověk nebojí a užívá si "jízdu" tak dobrý, o štěrku do kopce asi nemá smysl mluvit. Nejhorší je asi hlína, nahoru to hrozně podkluzuje a dolů taky.

Boty opravdu hezky drží a je na ně spoleh (Tatranská žula)



Závěr je pro mne jasný, super boty na objem a taky dlouhé ultra v šutrech a horském terénu, zatím nejlepší co jsem měl na noze z pohledu - boty do Tater. Ale abych je v závěru jen neopěvoval, nebyla by od věci nějaká antibakteriální vložka, či tak něco, jelikož po 40h na nohách hrozně smrdí. Teď jen uvidíme co Terraultra 260. Myslím, že grafen, koncept Trailroc trošku zastíní. 

Žádné komentáře:

Okomentovat