neděle 27. prosince 2015

Běžecký botník nejlepšího českého triatlonisty, Honzy Čelůstky

Nerad píšu recenze  po pár kilometrech. Obzvlášť když máte dvoje podobné botky, které jedny sednou hned a ke druhým se neproběháte ani po 300km. Takže i přes to, že materiál jsem si vyzvedl v obchodě na Smíchově už v červnu, tak dojmy sepisuju až teď. No, možná to šlo trošku dřív, ale lenost se mi taky nevyhýbá J

ROAD-X-TREME 220

Po nafasování na Smíchově jsem vyrazil přímo na repre kemp na šumavský Špičák. Když  rozbalil krabici, tak masér Souky jen suše konstatoval: „na tenis dobrý“ J Opravdu, v převládající bílé barvě s červenou, botky vypadají spíš na krále antuky než tartanu.  Teorie zní 220 gramů, sklon 4mm a kopyto spíš pro širší nohu.  V tom byl nejspíš u mě problém.  Mám sice širokou nohu, ale asi ne dost. Pořád mi zajížděly jazyky (celkem tenké) obou bot do boku. Vytáčelo mě to fakt neuvěřitelně. Blbě to vypadá a taky to není moc pohodlné. V 220kách jsem běhal rychlejší věci od 100m rovinek po 2km úseky kolem ANP. Svršek je hodně prodyšný, v bílé barvě náchylný na špínu a zavazování tradičně u Inov8 bez problémů. To podrážka je docela tenká, což vylučuje jakýkoliv terén. Sebemenší nerovnost či kamínek bolestivě cítíte. Silnice a dráha jsou bez problémů a to včetně mokra. Na pohodlí se tady moc nehraje. V reálu botka vypadá docela „měkce“, ale čekal jsem asi zbytečně moc. Nejspíš jsem rozmlsaný F-lite 240, která mi líp sedí na noze a subjektivně je pohodlnější, rychlejší a zvládne i lehký terén. 220ky mě krom neposlušných jazyků v ničem nezklamaly, ale zároveň ani nepřesvědčily. Kdo má širokou nohu, hledá univerzály na rychlý trénink/závod a má rád kontakt s podložkou, může být spokojený. Já se k nim neproběhal během 300km a zůstávám u F-lite 240.

ROAD-X-TREME 250

Jestli za design dostaly „tenisové“ 220ky 60%, tak 250ky v modro-žluté kombinaci mají 90%. Navíc nejsou zdaleka tak náchylné na ušpinění, což u někoho, kdo boty nepere, dává výrazné plus. Sklon je 8mm a váha 250 gramů. Reálně zvážená nová bota ve vel.43 má 244 gramů. To na botku, kterou jsem chtěl používat na delší běhy je hodně slušné. Nebudu chodit kolem horké kaše. 250ky mi sedly hned jak prdel na hrnec. Běhal jsem v nich jak pomalé klusy, tak fartleky a hlavně delší svižné běhy. Nekonalo se u nich žádné zajíždění jazyku. Přitom svršek je od pohledu stejný jako u lehčího kolegy. Na značku Inov8 jsou dost pohodlné (samozřejmě papuče typu Pegasus od Nike to nejsou) a přitom stále dostatečně rychlé. Kamínky a větvičky už přežijete a nemusíte se za každou cenu držet asfaltu.  Jsou to boty opět pro širší nohu, ve kterých se dá běžet docela daleko (já 20-25km), svižným tempem (pod 4min/km) a klidně v lehkém terénu (parky, polňačky). Ale zvládnou občas i rychlé rovinky, aniž by jste se „tahali“ s botama 300+ gramů. Opotřebení ani po 800km není moc viditelné a dokonce malé špuntíky v přední části jsou na botě v plném počtu. Nejsou ani nějak extra prošlapané, což je asi tím, že ani jako nové to nejsou úplně bačkůrky. Dnes používám už druhé. Ty původní slouží v posilovně a na běhátku, a pokud bych je vypral, tak nikdo nepozná zda mají 80 nebo 800km. Pro mě zatím asi nejuniverzálnější boty od Inov8 s výjimkou terénu. Na papíře oproti X-treme 220 nepatrný rozdíl, pro mě v reálu obrovský.

Díky 250kám se změnila i má běžecká „garáž“:

závod F-lite 195
rychlý trénink F-lite 240
objem Road X-treme 250

terén X-Talon 212


Žádné komentáře:

Okomentovat