pátek 9. října 2015

Skyrunner World Serie v Hong Kongu

Závod by byl velice těžký i standardně, když na 23 km bylo převýšení 1980 m a to samé i dolů. Navíc první dva a poslední dva kilometry vedly tradičně po rovině... S elitními závodníky jsem si byl proběhnout dva dny předem zhruba první třetinu trati a nevěřil jsem svým očím, že naprostá většina závodu vede po prudkých schodech. Bylo ovšem nádherné (tropické) počasí. Krásné video z tohoto dne.

Bohužel za dva dny se počasí zkazilo natolik, že k čínskému pobřeží dorazil tropický cyklon a i z tak těžkého závodu se stal opravdový extrém. No, něco podobného jsem nezažil. Celý závod byl prakticky na vodě a na silném větru a to vše stále v tropickém horku kolem 28 stupňů. Na nejvyšším vrcholu dosahoval vítr 150 km/h (dle čínské televize) a lezli jsme tam po čtyřech a plazili se po zemi "za horizont do bezpečí". Do toho potoky vody na schodech, které ani chvílemi nebyly vidět. Závodníci ze zadu startovního pole (na startu přes 900 běžců!) to natočili... Doporučuji shlédnout toto video a  také druhé krátké video.

 


















S tímto extrémem jsem se dokázal poprat a doběhl na 14. místě, čas 2 hod 39 min, se skalpem několika špičkových evropských závodníků. Není třeba ani dodávat, že bez toho nejlepšího vybavení byl tento závod životu nebezpečný. Ale Terraclaw mě neuvěřitelně podržely a dále jsem poprvé běžel také s batůžkem Inov-8, kde jsem měl 2l vody (a všechnu vypil).


Skyrunningové závody mě velice lákají a i přes tuto tvrdou zkušenost bych rád příští rok zkusil objezdit většinu světové Sky série a pokusit se umístit v celkovém hodnocení na nějakém pěkném místě. Ideálně tak reprezentovat Českou republiku a značku Inov-8.

Žádné komentáře:

Okomentovat